Pokud se zeptáte, budete často mít jiné názory na to, kdy měnit olej v automatické převodovce. Někteří výrobci automobilů doporučují výměnu oleje každých 150 000 nebo dokonce 200 000 km, ale to je příliš dlouho. Průměrný řidič by ji tak měnil někde okolo 10-12,5 let a po takové době vypadá olej již opravdu nepoužitelně. To platí i pro doživotní oleje (BMW,..)
Proto doporučujeme provést změnu tekutiny každých 50 000 až 100 000km nebo jednou za 2 až 4 roky. Jedná se o optimální plán pro průměrného řidiče a umožní vám, aby vaše řazení plynulě probíhalo na zdravé tekutině, což nakonec znamená delší životnost převodovky. Častější měnění není na škodu, ale příliš vám nepomůže, nehldě na to, že je celkem nákladné.
Pozor: Výměna oleje v převodovce u většiny moderních aut nebývá zcela triviální a bez profesionálního vybavení a zkušeností může být pro samouka docela oříšek. U řady převodovek je třeba olej odčerpat či oddělat část převodovky, ve které je umístěný filtr. Pokud si tedy na výměnu oleje zcela nevěříte, zkuste raději autorizovaný servis. Ušetříte si čas a zkušený technik navíc snadno rozpozná, pokud by zde byl nějaký další problém.
Existují však situace, kdy by změna tekutiny měla být provedena dříve, a to bude záviset na vašich jízdních návycích a dalších různých faktorech. Pokud taháte zěžké přívěsy, jezdíte krátké vzdálenosti nebo bydlíte ve velmi horkém podnebí, měli byste zvážit změnu kapaliny dříve, pravděpodobně každých 25 000 km nebo tak. Za takových okolností je provozní teplota převodovky mnohem vyšší než normální, což znamená, že převodový olej se rychleji rozkládá a v důsledku toho by měla být změněna dříve.
Přestože je výměna oleje každých 50 000 až 100 000km je dobrým standardem, je lepší si zkontrolovat samotný převodový olej. To vám může říct téměř vše, co potřebujete vědět o stavu oleje, a doporučuje se kontrolovat olej měsíčně. Při kontrole oleje se budete chtít podívat na kvalitu tekutiny samotné. Pokud si nejste jisti, jak vypadá zdravá převodová kapalina, koukněte na obrázek.

V podstatě by však měla být zdravá transmisní tekutina červená, i když tekutina s malým věkem bude tmavší, což je ve většině případů v pořádku. Olej, který je hnědý / černý nebo má spálený zápach, by měl být co nejdříve vyměněn. Měli byste také hledat jakékoliv nečistoty v kapalině, jako jsou kovové hobliny, nečistoty nebo nečistoty. Pokud nějaké objevíte, znamená to, že by měla být tekutina vyměněna a filtr nahrazen.
Takže to máte, teď víte, kdy změnit výměník tekutiny. Pokud budete mít vždy na paměti, když je další plánovaná výměna kapaliny, skončíte s dlouhodobou výdrží převodovky a také s hotovostí v kapse v dlouhodobém horizontu. Pro ještě větší úspory se můžete naučit, jak sami měnit přenosovou tekutinu, ale připravte se na to, že se zašpiníte.
Na povolení vypouštěcího štoubu, pokud je jím vůz vybaven, je potřeba standardní gola sada – jak ji vybírat se dozvíte na vybevandilna.cz.